måndag 18 oktober 2010

Dop


Skulle ju skriva lite mer om dopet.
dagen började med Babysim, vill man ju inte missa! Dessutom var det ju bra att hon fick lite mer vattenvana ;)

Kastade oss sen in i bilen för att hämta tårtor på Ica Maxi, och sedan bege oss till stugan, eller hem till mor och far är väl den korrekta benämningen. Ett litet dop med bara närmaste familjen och Novas Gudmor med familj.

Det där med gudmor. Eller nu heter det ju fadder. Som ska finnas där för Nova, guide henne in i den kristna tron...mmm...men kanske framför allt i livet. För även om jag hade önskat ihop den perfekta gudmodern till henne så hade hon inte kunnat bli mer perfekt. Kvinnan som mitt i livet kastar sig ut i det okända för att starta eget. Orädd, självständig och en smula galen. Som är otroligt kompetent men fattar det inte själv. Intelligent och ödmjuk. Som funnits där vid min sida som en mentor, coach och syster. Empatisk, klok och med ett stort hjärta. Vilka bättre egenskaper kunde man önska?! Att hon dessutom uppfostrat två underbara barn (okej lite hjälp från Anders har hon kanske fått..)Nä bättre gudmor kunde Nova inte fått i underbara Lena.

Nå åter till dopet. Lite trött, hungrig (kanske inte bästa förutsättningarna) så klarade Nova av hela dopet på bästa sätt! Lite kräk, lite gråt, men när det kom till vattnet (tackar vi babysim för) så var hon så lugn och snäll.

Sen fick sötisen sova lite och mamma och pappa pusta ut och äta lite tårta.

Så på det hela ett mycket bra dop, med fina presenter till lillan och med mycket, mycket kärlek!

Eftersom vi nu inte tog en enda bild (upptagna med annat) så har jag snott bilden från min väldigt duktiga systerson (Novas kusin)Kristoffer

2 kommentarer:

  1. Åh TACK för de fina orden, underbara rara allra käraste systra mi. Jag har inte läst förrän nu och blev alldeles rörd och varm.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du förtjänar vart enda ett av dem!! Kram finaste syster

    SvaraRadera