fredag 3 december 2010

Stockholmsresa blev besök på akuten och kurerande hos mor och far...

Ja det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig. I dag skulle jag och Nova flugit ner till Stockholm (gulp) men istället så spenderade vi natten på akuten med en rosslig liten tjej som helt plötsligt fått falsk krupp.. Stackars liten. Men ganska glad var hon ändå - tills det skulle kollas i höra och hals och hon var tvungen att vara lite fasthållen... Inte heller uppskattade hon att måsta inhalera - mitt i nattten dessutom. Men duktig var hon och alldeles utmattad somnade hon sen i bilen hem.

Tyckte inte det kändes så bra att flyga med henne i dag efter den natten och med det tillståndet. Men en snäll tjej på SAS lät mig boka om resan trots att jag kom fram i kön först 15 minuter innan avfärd. Så nu flyger vi ner i februari istället!

I dag har rosslet fortsatt och jag har hämtat ut hostmedicin till Nova som verkar göra henne lite bättre i alla fall. Men det ska bli skönt när hon andas bra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar