tisdag 22 december 2009

Ultraljudet avklarat!

Japp då har man avklarat första och enda... ultraljudet! Måste säga att det känns lite snopet att det bara är ett. Jag hade nog behövt ett till för att det verkligen skulle kännas verkligt..

För även om mina ögon såg det lilla livet som rörde sig på skärmen (som dessutom såg hur stor ut som helst i mina ögon!!) kunde jag inte riktigt greppa att den var samma som den jag har i min mage. För jag menar, som h*n kickade på - då borde jag verkligen känna mer!? Rent logiskt så fattar jag - men jag fattar liksom ändå inte... Men bilderna på kylskåpet, en större mage och mer rörelse från magen kanske ska göra susen :)

Kände mig dessutom som världens sämsta mamma-material när jag inte alls var rörd och gråtfärdig av lycka - däremot var jag sjukt fascinerad och tyckte det var häftigt snarare och hade lätt kunnat legat kvar i en timma eller två och bara tittat! Men så klart väldigt glad över att allt verkade bra och att det bara var en enda där inne... Och med tanke på att jag i alla fall var i tid (..hm...) så ligger jag väl lite på plus :)

Hur som helst så konstaterades även att jag inte alls är i v 19 utan i v 20.... Så kanske inte så konstigt att magen är den storlek den är - skööönt!

Så halvvägs där och fortfarande har poletten inte riktigt trillat ner...jag undrar när det ska hända egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar