tisdag 11 maj 2010

5 days to D-Day

Jaha...då var det snart dags för dagen D.... fast det är väl inte lönt att förvänta sig att kiddo redan ska ha lärt sig hålla tiden :)

Nåja, just nu får det gärna vara lugnt för nu är Olof i Övik i ett dygn och visst vore det önskvärt att han var hemma när det sätter i gång...

Har verkligen kommit in i hemma lunken och gör ungefär så lite som jag måste. Rastlöshet blandat med lathet är en svår kombo - men jag jobbar på det!

Har dessutom fått mig en ny bästa vän... Novalucol! Konstigt nog med tanke på att jag verkligen inte har några som helst invändningar på att använda mig av alla droger som kan tänkas finnas vid själva förlossningen så har jag helt hållit mig borta från nässpray, novalucol och annat som skulle kunna underlätta tiden innan. och jag har egentligen ingen bra orsak.

Det insåg jag också förra helgen då det inhandlades och oj....oj, oj.... Om det blir nån nästa gång ska de finnas i medicinskåpet från dag ett! Att slippa halsbrännan är underbart!!!

Speciellt nu när man dragit på sig små andra spännande krämpor som att knappt kunna böja sina fingrar längre... Nu börjar man samla lite vätska....jippie..... eller.....

Men förutom lite förvärkar så är det lugnt i magen. Verkar inte som h*n har nån brådska ut. kanske väntar kiddo på ryssvärmen som ryktas komma till nästa vecka...

2 kommentarer:

  1. Åh det e så nära nu ;)
    Novaliucol e bäst, gick åt en hel del för mig.
    Längtar verkligen efter Ryssvärmen, vi behöver sol och värme nu.

    Hoppas "kiddo" vill ploppa ut snart så ni får mysa ihop.

    Kram kram och good luck

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra!!?? Kan inte fatta att jag inte börjat med det tidigare...

    Det hoppas jag också - rätt så less nu ;)

    Kraam

    SvaraRadera