lördag 1 maj 2010

Avsked på gott och ont

Så har man jobbat klart för det här året då.... FÖR DET HÄR ÅRET!!!???? Det känns ju helt sjukt!! Nåja, man kan alltid gå in och kolla jobbmailen :) Och ta en kaffe med kollegorna lär det ju bli! Om nån inte har bråttom ut det vill säga... Det känns sorgligt att lämna jobbet - avslutade i alla fall på topp med att förutom värmande ord få fina presenter av två underbara instruktörer, och då hade jag ju dessutom redan fått ett par supersöta egenvirkade bäbissockor! Klart man inte vill lämna då?!

Har nog ännu inte riktigt fattat att jag inte ska jobba på måndag, eller tisdag, eller...ja...alls.. Men lördagen har i alla fall gått i slapphetens tecken. Inte gjort många knop - vädret har ju inte varit alltför upphetsande heller.

Enda projektet vi har på listan är att författa den där förlossningplanen och kanske packa den där omtalade väskan. Men det känns ju sååå länge kvar!? 2 veckor till beräknat och det är ju klart man går över...det gör väl alla? jag intalar mig det i alla fall. har försökt förklara för kiddo att en vecka måste h*n i alla fall ge mig - efter allt bärande och servande så tycker jag att jag gjort mig förtjänt av det!

Så nu hoppas jag på en vecka av soffslappande, småätande, filmtittande - för att bära omkring på den här tungklumpen gör att man inte gör många knop om man inte måste!

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte du hinner fatta att du är gravid innan du har fullt schå att fatta att du är mamma.

    Må så gott! Vi hörs: Kram kära systeryster/ LL

    SvaraRadera
  2. Hi hi du har nog helt rätt! :)
    Så klok som vanligt!
    Stor kram till dig syster

    SvaraRadera