tisdag 2 februari 2010

Stöd både inifrån och utifrån

Ibland behöver man få tycka synd om sig själv, känna att man har mest otur i hela världen, att det finns ingen som har det så dåligt som jag. Att få bli kramad, peppad omhuldad av ömhet och omtänksamhet - det var precis vad jag behövde i går.

Och det blev jag - tusen gånger om. Livet går ju faktiskt vidare och det finns en miljon saker att vara tacksam för och dessutom så många som faktiskt har det mycket värre.

Tror även att kiddo i magen (eller chihuahua...man kan aldrig vara riktigt säker..) kände på sig att mamma behövde lite extra peppning. För efter en helg av lugn (blev nästan lite orolig) så var det full aktivitet hela dagen. Kanske kan det också ha varit pay back för helgens besök till hopp-studs-bumpa-bumpa-hög-musik NIKE då h*n kanske upplevde det som att det inte fanns utrymme för att själv ge upphov till rörelse och sparkar - det skötte ju morsan så bra själv.

Så. Ny dag - nya möjligheter. På söndag bär det av till Thailand. Kanske inte bästa tajmingen som det känns nu, men kanske precis vad man behöver. Livet går ju trots allt vidare och det enda man kan göra är att göra det bästa av varje dag.

Och jag ska ju faktiskt bli mamma! Kan det bli mer häftigt än det!? :D

2 kommentarer:

  1. Hejsan blivande mamma!
    jag tror att det är en Chihuahua ;). Så det är på fredag som ni åker, jag trodde att det var på söndag och att ni skulle vara med på Lina´s och Martin´s bröllop, hoppas att några av kläderna passar. Ha en super trevlig resa med sol och bad och shopping och god mat,den goda iskalla ölen får du ta en annan gång.
    Kram, kram //Milla

    SvaraRadera
  2. Ha ha okej...jag skyller på gravidhormoner...självklart är det på söndag och japp vi ska på bröllop :)
    Det var toppen med kläderna tack!!

    Finns ju så mycket svalkande alkholfritt man kan läska sig med så det ska nog gå bra! :)
    Men först ses vi på bröllop!!

    Kram kram

    SvaraRadera