lördag 21 augusti 2010

Dålig dag..

I dag är ingen bra dag. Jag känner mig less, rastlös, trött, grå, tråkig och arg. Och de flesta av de känslorna är helt utan grund... Jag är arg på mannen för att han bara kan dra i väg på saker (befinner sig sen 12 på kick-off med innebandylaget - beräknad hemkomst 02.30 i natt) - eller kanske mer för att han gör det - för i praktiken kan ju jag också göra det nu när jag inte ammar längre. Och det är ju inte så att han är borta jämt. Men med jobbet som är som det är, träningar och annat så känns det som om han är borta jämt..

Och när han väl är hemma så känns det som om jag ändå är den som tar hand om henne mest.. Fast en mer sansad del av mig inser ju också att jag nog är med och skapar den situationen med att kanske inte ger honom utrymme för det heller. Och ganska ofta så gör han ju det. Påstår inte att den här känslan har nån grund... Trodde den här hormonvisan skulle avta nu när man inte ammar längre men det verkar ju dröja..suck

Skulle nog behöva en heldag med Jenny-tid. Bara få pyssla om mig själv. Gå på massage (oj vad ryggen behöver det) gå till frissan (oj vad håret behöver det)köpa jeans (inte lika roligt - men ett måste...)

Det tråkiga vädret hjälper ju inte direkt till... i dag är en dålig dag helt enkelt.

Då är edt tur att Nova verkar känna på sig att mamma behöver en lugn dag och kväll och har varit på ovanligt bra humör - fast nu gråter hon visst - bäst att ge henne lite uppmärksamhet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar