söndag 22 augusti 2010

Tårar (skrivt måndag 23/8)

Det var ingen dålig dag i lördags. Det var en helt fantastisk dag. Om man jämför med i dag.... Idag har inte bara Nova gråtit.... Det har känts som vi var tillbaka på ruta ett...där inget hjälper och gråten blir hysterisk. Och mamma blir frustrerad och less.

I dag har jag inte varit en kärleksfull mamma... Sovpauserna har varit i princip obefintliga, så perioderna av lugn och ro har varit få och korta... Väldigt korta.

De hägrande 3 månaderna känns nu som ett hån. Att hon på en vecka ska genomgå nån form av total förvandling känns inte så troligt... Nattsömnen har varit sämre och ätandet har varit bökigare. Visst, det kan vara en utvecklingsfas... Men då Undrar jag när de där perioderna av lugn ska komma....

Fy, känner mig som världens gnällkärring och jag hatar det. Jag hatar att känna mig så här less, så hjälplös.

På torsdag är i alla fall mannen ledig... Enda lediga dagen i veckan... Antar att det bara är att härda ut...

Nu ska jag tröstäta choklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar