måndag 23 augusti 2010

En kopp Chai och en stunds lugn

Äntligen..några minuter i en tyst lägenhet. Inte ens en promenad med vagnen kunde få lillan på bättre humör. Nä, det skreks och gräts så jag fick helt sonika ta och vända om tillbaka hem igen... Inget verkar bli rätt i dag...

Nu har mannen varit förbi och vänt och är och spelar fotbollsmatch. Gu så skönt att bara kunna dra i väg. I dag hade jag också behövt det.. Han har dock erbjudit sig att ta natten... Och det är snällt jag vet - men jag kommer ändå vakna och vara vaken - är det då inte bättre att en av oss får sova? Dessutom brukar hon vara rätt snäll på natten förutom en massa bök - och jag skulle verkligen behöva få umgås med en lugn och snäll tjej i dag också. Inte bara en gnällig, gråtande och skrikande liten tös.

Men nu sover hon, och om jag har tur några minuter till av ro. Disken får stå, sängen får vara obäddad och mina blöta kläder sen promenaden får ligga på golvet - jag ska lägga mig på sängen och drick upp mitt Chai te och njuta av tystnaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar