tisdag 24 augusti 2010

Sociala Nova

Vilken dag! Ibland måste man bara kasta sig ut och låta det bli som det blir. efter några dagar med extremt gnälligt humör så började jag så sagta ångra mitt besut om dagens späckade schema..

Hade tänkt göra premiär på baby-sången och efter det kasta mig iväg med buss på blind-date med 10 mammor+bebisar... Många kritiska punkter för en liten gnällis..

Så efter att ha hunnit med ett spinningpass kastade jag mig in i duschen. Enligt mannen hade lillan varit på rätt bra humör men började kanske bli lite trött (fan..inte än..)Klädbyte på Nova, packa med sig allt man kan tänkas behöva (glömde ändå flertalet saker första vändan ner..)och kasta sig i väg till baby-sången. Lite gnöl i vagnen (inte somna, inte somna, inte somna) så blev det tyst och lugnt men till min glädje var hon vaken under promenaden dit. hade ju känts hemskt att behöva väcka henne efter 5 minuter.

Inte ett pip för utom lite gurglande snack och till och med några leenden under baby-sången. Som för övrigt var trevligt, men jag hade också lite svårt att hålla mig för skratt vissa gånger - detta är inget amnnen kommer göra när han är pappaledig..ha ha

Fort p med kläder och ner i vagnen, poff så sovs det, utan gnäl och gråt?! Chock - men tacksam sådan :) På buss och en sovande Nova hela bussfärden och nästan enda fram till dörren. Dessutom så var det inte ett gråtande barn som vaknade utan ett ganska nöjt sådant! Lovely

Spännande var det att träffa 10 personern som man bara "snackat" med på nätet. Visade sig att jag faktsikt träffat två sen tidigare - hur som helst ett härligt gäng och än en gång överraskade Nova mamma med att vara ett ljus och bara sitta lugnt i mammas famn, somna av lite, vakna och äta lite och vara rätt nöjd.Resan gick precis lika bra. Sen är det ju klart att efter en sån fullspäckad dag så krävs det lite gråt och lite vaggning för att man ska komma till ro och kunna sova. Men nu sovs det sött och jag sitter och lev åt min bevisligen väldigt sociala lilla tös.

Vi måste alltså ut och träffa folk och inte sitta i lägenheten och häcka - inte konstigt hon har varit förbannad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar