tisdag 7 september 2010

3 månader, 1 vecka och 2 dar

Den där "magiska" 3-månaders passeringen gick ganska omärkt förbi och inte vet jag om hon blev så mycket stabilare. Men jag har en dotter och hon är frisk och verkar må bra och vara nöjd ( ibland i alla fall..) så egentligen har man inget att klaga på.

3 månader innebar också första sprutorna. En i vardera ben. Stackars Nova... Och som jag förutspådde så vågade jag inte alls se på när de stack henne. Oj så arg och ledsen hon blev. Tog ett bra tag att trösta. Tror också hennes gnäll på kvällen och på fredagen var sprut-relaterat. För efter det så har hon återgått till att vara så där smågnällig som bara hon kan va! :)

Börjar känna mig lite nervös inför bröllopet i Malmö i helgen... När vi bokade kändes det som en evighet bort, allt snack om den magiska 3-månaders gränsen kändes tryggt och långt borta - så långt borta att det då kändes som det faktiskt skulle kunna vara så att hon skulle vara superstabil vid det laget.

Jag tror det kommer gå hur bra som helst. Kanske ska jag oroa mig mer för vår barnvagn... Har hört att en del har fått sina vagnar förstörda när de flugit.. Kanske skulle man lägga ut lite pengar på en väska, eller chansa... 7000:- vagn eller 1000:- väska.... Man är ju inte rik nu för tiden men det kanske skulle vara en bra investering...

Har i dag i alla fall haft en härlig ta hand om mig själv dag! först gjort mig fin hos frissan och sen varit på massage - som en ny människa :) Och nu är mannen ute och slänger papper och kartonger med dottern och jag har en liten stund att bara slappa och en härlig kväll tillsammans att se fram emot - kändes som en evighet sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar