torsdag 17 juni 2010

Dags att prova nått nytt!

Efter en veckas flitigt användande av Minifom så är det dags för att prova nått nytt... För hjälper verkar de inte göra. Så ut med Minifom och mjölk och in med kamomill te!

Har lusläst alla möjliga trådar och magknip hos småttingar och det verkar ju inte finnas nått som funkar för alla så nu får man prova sig fram. Så, mjölkfri kost och kamomill te ska nu testas. Håller alla tummar jag har att Novas lillmage blir lite lugnare, både för hennes och hennes föräldrars skull... ;-)

Just nu väntar jag med spänning på att se hur mammas mjölkfria pizza ska bli ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej på dej & igen ett stort grattis till er lilla bebis så fin hon e ;)
    Ett litet tips ang magknipp e att Om du ammar så UNDVIK lök,kryddor,koffein,jordgubbar,stark mat CHOKLAD osv då minskar magknipp ;) för just dom sakerna kan ge bebisar MASSA magknipp ,vet ej om du redan undvikit de men de va ett litet tips ;) själv fick vi en liten flicka den 13/3 som nu e 3 månader & ja sluta med ALLA kryddor,lök & byte ut vanligt kaffe till koffeinfritt kaffe & åt inga jordgubbar el choklad osv medans ja amma ,,,,& vi har haft tur att vår lilla tjej INTE haft magknipp ALLS men om de beror på att jag från början skippa allt de vet ja inte ,,,
    Men kan va värt att prova om du inte redan gjort de ..
    Lycka till & hoppas de går bra för de finns INGET värre än när ens bebis e ledsen & skriker ,jag vet för min son hade kolik i 4 månader & de e INGET kul ...men jag håller tummar & tår för er & igen ett stort grattis till er fina Prinsessa !!

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för tipset! Stark mat har jag inte ätit o lök är inte riktigt min grej, men kaffe och choklad (buuuu snyft) kanske jag ska prova ta bort också. Man har ju många år sen att ta igen det på ;-)

    Fy kolik i 4 månader - hur orkar man?? Bra jobbat!!
    Tycker nog faktiskt att hon varit lite lugnare i går och hitills i dag - kan vara önsketänkande med :-)

    SvaraRadera