tisdag 22 juni 2010

Dålig mamma

Orkar inte ens ta hand om min egen dotter... Känner mig som världens kassaste mamma. Men att spendera dygnet ensam med Nova kände jag inte alls för efter en tidig morgon med bara gnöl och gråt, ammande o knappt nån sömn. Så när O åkte till jobbet följde jag med ut till mor och far för att få lite avlastning.

I dag har inte varit nån bra dag... Det har gnölats mer än någonsin - oftare i alla fall. Skönt att ha nån då som kan lösa av i tröstandet och som kan se till att jag också får i mig mat. Tanken på att spendera denna kväll, natt och morgondagen själv kändes bara helt utmattade... Jag som tyckte att det kanske hade blivit bättre...

Hon har knappt sovit nått alls och så fort man tycker att hon somnat, slås de söta blå upp och det är bara att försöka få henne att sova igen... Så bäst att passa på att vila lite nu när hon äntligen vilar lite. Fast förmodligen så vaknar hon direkt jag lagt mig i soffan...

I dag är ingen bra dag....

3 kommentarer:

  1. Hej tjejen,

    Du är verkligen inte en dålig mamma för att du ber om hjälp... Hade du inte gjort det, DÅ hade du varit en dålig mamma. Jag tror säkert att din Mamma o Pappa blev överlyckliga att få spendera lite tid med barnbarnet. Även om den gnölar...

    Kram

    // Andréas

    SvaraRadera
  2. Jag håller med - du är verkligen inte en dålig mamma för det. Snarare tvärtom då Nova mår bättre om du mår bättre, glöm inte det.
    Stor kram på dig vännen

    /Elin & lille Josh

    SvaraRadera